İKÜ'de Yeni Medya Okumak

İKÜ’de Yeni Medya ve İletişim Okumak

İstanbul Kültür Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi’nde “Yeni Medya ve İletişim” Bölümü’nde okuyan öğrencilerimiz, öğrenim süresince dijital medya alanındaki yenilikleri takip ederek ulusal/uluslararası alanda çalışmalar yürüten yeni medya uzmanlarıyla bir araya gelip, kurum ve kuruluşlardaki staj eğitimleri ile  mesleğe hazırlanacaklardır. Mezun öğrencilerimiz, İnternet ve mobil teknolojilerle çalışmalarını yürüten, tüm özel ve kamu kuruluşlarında çalışma yetkinliğine sahip olacaklardır.
 
Yeni Medya ve İletişim Bölümü’nde öğrenciler, yeni iletişim teknolojileri, dijital medya ve uzantısı olan sosyal medya platformlarını (Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, blog vb.) aldıkları teorik ve uygulamalı eğitim sayesinde etkili şekilde kullanabileceklerdir. Profesyonel yaşamda bu platformlara içerik üretebilecek ve yönetebilecek olan öğrenciler bu eğitimle aynı zamanda eleştirel ve estetik değerlere sahip bireyler haline gelebileceklerdir.

Nasıl bir eğitim süreci izleniyor?

Bölüm; bilişim ve iletişim sektöründe faaliyet gösteren kurumların dijital odaklı her biriminde çalışma yürütebilecek bilgi, beceri ve yeteneklerle donatılmış, etik değerlere bağlı, dünya ve ülke gerçeklerinin farkında olan ve yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmış “yeni medya uzmanları” yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Bu doğrultuda; yeni medya alanının gerektirdiği nitelikleri göz önünde bulunduran bir eğitim programı oluşturulmuştur. Dört yıllık öğrenim süresince öğrenciler; ilk yıllarından itibaren hem kuramsal hem de uygulamalı olarak aldıkları eğitimle iletişim ve iletişim teknolojileri alanına hakim olmaktadırlar. Bu süreçte, alanlarıyla ilgili kavram ve kuramları derinlemesine öğrenecekleri Yeni Medyaya Giriş, Yeni Medya Kuramları, Sosyal Medya Yönetimi, Dijital İçerik Üretimi, Dijital Pazarlama, Dijital Reklamcılık gibi derslerin yanı sıra dijital medya ile ilgili yazılım dilini, yazılım üretim sürecini ve tasarım programlarını uygulamalı olarak öğrenecekleri Yeni Medya Programcılığı, Yeni Medya Uygulamaları, Etkileşimli Medya Tasarımı, Dijital Oyun Tasarımı, Aplikasyon Tasarımı, Sanal Gerçeklik Uygulamaları derslerini kapsayan bir eğitim almaktadırlar. Öğrenciler lisans eğitimlerinin son yılında ise kuramsal ve uygulamalı olarak almış oldukları eğitim temelinde bir bitirme projesi üreterek dijital platformlarda içerik üretimi, paylaşımı ve yönetimi konularını yaşama geçireceklerdir.
 


Son Güncelleme Tarihi: Ct, 06/30/2018 - 00:40